- اثباتی، مهرنوش. (1395). برازش مدل آسیبشناسی در درمان متمرکز بر شفقت: رویکردی فراتشخیصی به اضطراب و افسردگی. پایان نامه دکتری تخصصی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س).
- اسکندری سبزی، سحر، رئیسی، فریده، و تقوایی، داود. (1395). پیشبینی اختلال سلوک با توجه به سبکهای فرزندپروری و تعارضات خانوادگی در دانشآموزان دختر. دستاوردهای روانشناسی بالینی، 2، 51-68.
- افشاری، افروز. (1393). بررسی و مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی رفتاری هیجان مدار و گروه درمانی شناختی-رفتاری بر اختلال اضطراب جدایی و اضطراب اجتماعی کودکان. پایاننامه دکترای تخصصی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.
- برقی ایرانی، زیبا، بگیان کوله مرز، محمدجواد، بختی، مجتبی. (1396). اثربخشی درمان شناختی متمرکز بر ذهن شفقت ورز بر تعدیل روانسازه های ناسازگار و کاهش عواطف منفی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. روانشناسی معاصر، 11، 103-117.
- بندار کاخکی، زهرا، مشهدی، علی، امین یزدی، امیر. (1398). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای، خودشفقتی و ذهنآگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62، 1-14.
- بهرامی، بتول، بهرامی، عبداله، مشهدی، علی، کارشکی، حسین. (1394). نقش راهکارهای کنترل شناختی هیجان در کیفیت زندگی بیماران سرطانی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 58، 96-105.
- حسین چاری، مسعود. (1386). مقایسه خودکارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با همسالان در بین گروهی از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی. نشریه مطالعات روانشناختی، 3، 87-103.
- زمانیفروشانی، شهلا، شریفی، طیبه، غضنفری، احمد، عابدی، محمد رضا، نقوی، اعظم. (1398). تدوین بسته آموزشی تعامل مبتنی بر شفقت در رابطه مادر و کودک و بررسی اثربخشی آن بر رابطه مادرکودک و بهبود تنیدگی والدینی. آموزش پرستاری، ۸، ۱-۱۲.
- سیف، علی اکبر. (1396). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: انتشارات دوران.
- سیفی، مژگان. (۱۳۹۴). بررسی تاثیر سبکهای فرزندپروری بر خودکارآمدی دانش آموزان. کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ایلیا.
- شولتز، دوان، شولتز، سیدنی. (1999). نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سید محمدی. (1396). تهران: انتشارات ویرایش.
- عطری فرد، مهدیه، شعیری، محمدرضا، رسولزاده طباطیایی، کاظم، جان بزرگی، مسعود، آزادفلاح، پرویز، و بانوپور، ابوالفضل. (1391)، بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن در کاهش نشانههای اختلال اضطراب اجتماعی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 9، 53-23.
- گیلبرت، پاول. (2010). درمان متمرکز بر شفقت. ترجمه مهرنوش اثباتی و علی فیضی. (1395). تهران: نشر ابن سینا.
- مرزوقی، رحمتاله، حیدری، معصومه، حیدری، الهام. (1392). بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 3، 210-216.
- مشهدی، علی، حسنی، جعفر، میردورقی، فاطمه. (1391). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی نسخه ی فارسی پرسش نامهی نظم جویی شناختی هیجان- فرم کودکان. مجلهی اصول بهداشت روانی، 14، 246-259.
- موسوی امیرآباد، زهره. (۱۳۹۷). اثربخشی آموزش مهارتهای فرزندپروری مثبت بر خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان. پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، قزوین، موسسه آموزش عالی تاکستان، دانشگاه پیام نور استان قزوین.
- میردریکوند، فضلاله، سبزیان، سعیده، گراوند، هوشنگ. (1394). اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8، 7-16.
- Baker, S. L., Heinrichs, N., Kim, H. J., & Hofmann, S. G. (2002). The liebowitz social anxiety scale as a self-report instrument: a preliminary psychometric analysis. Behaviour research and therapy, 40(6), 701–715.
- Bendelow, B., & Wedekind, D. (2014). Social phobia. Nervenzet, 85, 635-4.
- Bandura, A, (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191–215
- Clark, D. M., & McManus, F. (2002). Information processing in social phobia. Biological Psychology, 51, 92–100.
- Dalrymple, K. L., Galione, J., Hrabosky, J., Chelminski, I., Young, D., O’Brien, E., & et al. (2011). Diagnosing social anxiety disorder in the presence of obesity: implications for a proposed change in DSM-5. Depression and Anxiety, 28, 377–82.
- English, T., Lee, I. A., John, O. P., & Gross, J. J. (2017). Emotion regulation strategy selection in daily life: The role of social context and goals. Motivation and emotion, 41, 230–242.
- Joeng, J. R., Turner, S. L., Kim, E. Y., Choi, S. A., Lee, Y. J., & Kim, J. K. (2017). Insecure attachment and emotional distress: Fear of self-compassion and self-compassion as mediators. Personality and Individual Differences, 112, 6–11.
- Koole, S. (2010). The psychology of emotion regulation: An integrative review. Cognition and Emotion: Reviews of Current Research and Theories.2, 128-167.
- Garnefski, N., Rieffe, C., Jellesma, F., Terwogt, M.M., & Kraaij, V. (2007) Cognitive emotion regulation strategies and emotional problems in 9-11-year-old children: The development of an instrument. Eur Child Adolesc Psychiatry, 16(1),1-9.
- Gilbert, P. (2010). Compassion Focused Therapy: Special Issue. International Journal of Cognitive Therapy, 3(2), 97-201.
- Liebowitz, M. R. (1987). Social phobia. Modern Problems of Pharmacopsychiatry,22, 141-177.
- Loo, C. W J., & Choy, L. F. (2013). Sources of Self-Efficacy Influencing Academic Performance of Engineering Students. American Journal of Educational Research, 1, 86-92.
- Lucre, K. M., & Corten, N. (2013). An exploration of group compassion-focused therapy for personality disorder. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 86, 387-400.
- Neff, K. D., & McGehee, P. (2010). Self-compassion and psychological resilience among adolescents and young adults. self and identity, 9(3), 225 -240.
- Neff, K. D. (2013). Self‐Compassion in Clinical Practice Christopher K. GermerKristin D. Neffhttps://doi.org/10.1002/jclp.22021
- Ryan, J. L., & Warner, C. M. (2013). Treating adolescents with social anxiety disorder in schools. Child and adolescent psychiatric clinics of North America, 21, 105.
- Veriendes, N., Bolt, O.. C., & Kunz, S. M. (2014). Social anxiety disorder, a lifelong disorder? A review of the spontaneous remission and its predictor. Acta Psychiatric Scandinavia, 130, 109-22.
- Wheeler, V. A., & Ladd, G. W. (1982). Assessment of children’s self-efficacy for social interactions with peers. Developmental Psychology, 18, 795-805.
- Young, K. S., Sandman, C. F., & Craske, M. G. (2019). Positive and Negative Emotion Regulation in Adolescence: Links to Anxiety and Depression. Brain sciences, 9, 76.