- بیاتیانی، غلامرضا.(1381). رابطه عوامل شخصی، خانوادگی و آموزشگاهی با انگیزه پیشرفت و ارتباط متغیر اخیر با عملکرد تحصیلی دانش اموزان دختر و پسر دبیرستان های شهر اهواز، پایان کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه از اد اسلامی واحد اهواز.
- حیدری، سکینه؛ مکتبی، غلامحسین.(1390). مقایسه هوش فرهنگی، احساس تنهایی، فرسودگی تحصیلی و سلامت روان در دانشجویان دختر کارشناسی ارشد بومی و غیر بومی، مجله زن و فرهنگ، شماره نهم، سال سوم، 57-45.
- حیدری، علیرضا؛ عسگری،پرویز؛ ساعدی، سارا؛ مشاک، رویا و آذرکیش، مریم. (1391). ساخت و اعتباریابی مقیاس ارتباط دانشجو با محیط آموزشی. طرح پژوهشی، مرکز آموزشی- فرهنگی سما واحد اهواز.
- درخشان، اکبر.(1382). بررسی شاخص های افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خلاصه مقالات اولین همایش بین المللی اصلاحات و مدیریت تغییر در آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، آذرماه.
- رستگار خالد، امیر.(1389). تفاوت جنسیتی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، فصلنامه زنان، شماره 50، صفحه 81.
- کدیور، پروین. (1386). روانشناسی تربیتی، انتشارات سمت، تهران.
- گل شکوه، فرزانه (1389). بررسی توان پیش بینی سبک های تفکر، انگیزه پیشرفت، عملکرد تحصیلی و خلاقیت در کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک، رساله دکتری روان شناسی عمومی، واحد علوم و تحقیقات اهواز.
- میر کمالی، سیدمحمد.(1387). تفکر خلاق و بارآوری آن در سازمان های آموزشی، مجله روان شناسی و علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 2، تهران.
- میکائیلی، نیلوفر.(1377). بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با انگیزه پیشرفت و رابطه متغیر اخیر با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
- یوسفی، علیرضا؛، قاسمی، غلامرضا و فیروزنیا،سمانه.(1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، فصل بهار، سال اول، شماره نهم ، صفحات 85-79.
- Abesha, A. G. (2012). Effects of parenting styles, academic self-efficacy, and achievement moti- vation on the academic achievement of university students in Ethiopia. PhD. Dissertation, School of Psychology and Social Science, Faculty of Computing, Health, and Science, Edith Cowan University.
- Anderman, E. M.(2002).School effects on psychological outcomes during adolescence. Journal of Educational Psychology, 94,795-809.
- Areepattamannil, Sh.(2011). Academic self-concept, academic motivation, academic engagement, and academic achievement: A mixed methods study of Indian adolescents in Canada and India. PhD dis- sertation, Queens University, Ontario, Canada.
- Busato VV, Prinsb FJ, Elshouta JJ, Hamakera CH. (2009). Intellectual ability, Learning style, Personality, achievement motivation and academic success of Psychology students in higher education. [cited 2009 May 3]. Available from, http://www.sciencedirect.com
- Clark, M. H., & Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Journal of Learning and Individual Differences, 20, 19-24
- Coetzee, L. R. (2011). The relationship between students' academic self-concept, motivation and academic achievement at the university of the Free State. MA thesis, University of South Africa.
- Damashe, R. (2003). Support programsforstudent on academic probation. Reports, Descriptive. 18,141-149.
- Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2012). Motivation, personality, and development within embedded social contexts: An overview of self-determi- nation theory. In R. M. Ryan (Ed.), Oxford handbook of human motivation (pp. 85-107). Oxford, UK: Oxford University Press
- Deci, E. L., & Ryan, R. M.(1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum Press.
- DeFreitas, S. C., & Rinn, A. (2013). Academic achievement in first generation college students: The role of academic self-concept. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 13(1), 57-67.
- Eisenbery, M.E., Neumark,D.,& Perry, Cl.(2003). Peer harassment , school competence and academic achievement. The Journal of School Health, 73(8),311-315.
- King , J. (2005). Availableat : www.crmdistinction.Co. uk / educational / % modules / CRM.
- Kusurkar, R. A., Ten Cate, T. J., Vos, C. M. P., Westers, P., & Croiset, G. (2013). How motivation affects academic performance: A structural equation modeling analysis. Advances in Health Science Education, 18, 57-69
- Lynch, A. D., Lerner, R. M., & Leventhal, T. (2013). Adolescent academic achievement and school engagement: An examination of the role of school- wide peer culture. Journal of Young Adolescence, 42, 6-12.
- Matovu, M. (2012). Academic self-concept and aca- demic achievement among University students. International Online Journal of Educational. and self-determination in human behavior. New York: Plenum Press.
- Miner, J.B., Smith, N.R & Bracker.,J.S (1994). Role of entrepreneurial task motivation in the growth of technologically innovative frims; Journal of aoolied psychology;79,no 4. 627-630.
- O'Hara, M.,& Seeman, E. D.(2006). ''Customer Relationship management in higher education: Using information systems to improve the student- school relationship''. Campus- Wide Information Systems, 23,1,24- 34.
- Osonwa, O. K., Adejob, A. O., Iyam, M. A.,& Osonwa, R. H. (2013). Economic status of parents: A determinant on academic performance of senior secondary schools students in Ibadan, Nigeria. Journal of Educational and Social Research, 3 (1), 115-122
- Pervin, I.A(2005). The science of personality; New York. john willey and sons.
- Peterson, J.(2002). A follow- up study of one group of achievers and under achievers four years afer high school graduation.Journal of Roper Review.22 (4),217-220.
- Resaoner, R. W.(2004). Review of self- esteem research. International council for self- esteem, port Ludlow, W.A.
- Shaik, N. (2005). Marketing Distance Learning program & courses: a Relationship Marking Strategy; Available at: http://www. westga. Edu %7 edistance /concurrent05.html.
- Shkullaku, R. (2013). The relationship between self- efficacy and academic performance in the context of gender among Albanian students. European Academic Research, 1(4), 467-478
- Slavin, R.E .(2006). Educational Psychology : Theory and practice (8th ed) New York pearson.